Denna måndagsmorgon började för mig som de flesta måndagar brukar börja. Klockan ringer och lusten att kliva upp ur sängen är inte direkt hög… Kan egentligen inte säga att den finns alls. Men efter en stunds yrvaket funderande troligtvis kring ifall jag fortfarande sover, eller om jag är vaken, så beslutade jag mig för att resa mig upp.

Efter att jag tagit mig upp ur sängen och tillslut lämnat huset, så visade det sig att det var en härlig sommarmorgon. Idag var promenadskorna på och den halvtimmeslånga Uddevallapromenaden inleddes. Det var någonstans under denna som jag började inse att det var en underbar morgon, trots att det var måndag 😉
Promenaden tog mig från lummig skog via ett uppvaknande centrum till Bäveåns idag glittrande vatten. Måsarna pratade med len ton och lyssnade man riktigt noga så kunde man höra vattnet ”klucka” lite mot båtarnas skrov.

EnUnderbarMorgon